α.Συντελεστές δόμησης-Πυκνότητα Ανάπτυξης.
β.Αγορά γής.
γ.Κατοικία και Στέγαση.
δ.Κυκλοφοριακή πολιτική.
1.Το πρόβλημα δεν είναι ο συντελεστής δόμησης αλλά κάλυψης.Μειώνοντας τον συντελεστή κάλυψης για μεγάλες αναπτύξεις,προσφέροντας όμως ύψος,ελευθερώνεται ισόγειος χώρος που μπορεί να μετατραπεί σε πράσινο,πλατείες κλπ.Πρέπει όμως να εξεταστεί παράλληλα με την αύξηση σε ύψος αν η περιοχή επιδέχεται αύξηση πληθυσμού,συνεπώς αν το κυκλοφοριακό είναι έτοιμο να δεχτεί τέτοια φόρτιση.Και επειδή συνήθως προηγείται η υποδομή της ανάπτυξης,στη περίπτωση του κέντρου που η κατάσταση είναι δεδομένη τι γίνεται?
Το κέντρο της Πάφου κατάντησε να κατοικείται απο μετανάστες γιατί βρίσκουν φθηνά ενοίκια.
Με την αναζωγόνηση του κέντρου,νοουμένου ότι δίδονται κίνητρα για επιστροφή του κόσμου
στο εμπορικό κέντρο,θα απαιτηθεί και η ανάλογη ποιότητα στις οικοδομές.Οι υφιστάμενες οικοδομές είναι σε κακά χάλια και δεν υπάρχουν διαθέσιμα τεμάχια για ανάπτυξη εκτός και αν αρχήσουν οι απαλλοτριώσεις με τις ανάλογες αποζημειώσεις τόσο στους ελληνοκύπριους όσους και στους τουρκοκύπριους κατόχους των τεμαχίων.Η κατάσταση είναι ένας φαύλος κύκλος.
Η κατάσταση είναι λίγο διαφορετική στα περίχωρα του κέντρου λόγω ύπαρξης άδειων τεμαχίων με αποτρεπτικές τιμές αγοράς,εκτός και αν δωθούν επι πλέον ορόφοι.Αυτό συνεπάγεται ότι για να γίνουν σωστές αναπτύξεις με τα σημερινά μεγέθη τυποποιημένων τεμαχίων δεν θα μπορούν να ανοικοδομηθούν πολυόροφα κτίρια με επαρκή στάθμευση.
2.Σε συνάρτηση με τη προηγούμενη παράγραφο οι τιμές αγοράς γής είναι αποτρεπτικές με τα σημερινά δεδομένα της αξίας της γής σε σχέση με το μέγεθος ανάπτυξης που προνούν οι συντελεστές δόμησης.Γι'αυτό και έχουν μείνει ανεκμετάλευτα.Με την τροποποίηση της νομοθεσίας αυτά τα ελεύθερα οικόπεδα θα αγοραστούν αμέσως απο μεγαλοεπιχειρηματίες οι οποίοι έχουν την οικονομική ευχέρεια αλλά δεν έχουν μήτε αισθητική,μήτε πονούν το περιβάλλον.Μπορούμε μήπως να βάλουμε τροχοπέδην ώστε να δωθεί χρονικά η ευκαιρία σε ιδιώτες να διαπραγματευθούν με τους πιθανούς πωλητές?
3.Είναι πλέον γεγονός ότι η μεμονωμένη κατοικία αποτελεί,τουλάχιστον εκτός πόλης,αρνητικό παράγοντα και επιβάρυνση στο περιβάλλον.Γίνεται άσκοπη μετακίνηση αυτοκινήτων λόγω έλλειψης συγκοινωνίας,αυξάνεται το οδικό δίκτυο καθώς επίσης και τα υπόλοιπα δίκτυα των άλλων υπηρεσιών.Να δωθούν κίνητρα και να ενθαρρυνθούν οι ιδιοκτήτες περιουσιών σε κοινότητες να ανακαινίσουν και να επεκτείνουν κατ'ανάγκη τους χώρους τους ώστε να γίνουν βιώσιμοι.Να καταργηθούν οι ρυμοτομίες σε οικισμούς παραδοσιακούς ή σε πυρήνες ιστορικών κέντρων.
4.Ενας πιθανός τρόπος ενθάρρυνσης χρήσης των μαζικών μέσων συγκοινωνίας είναι η χρήση μικρών λεωφορείων για τα αστικά κέντρα με περισσότερη συχνότητα,ενώ τα μεγάλα λεωφορεία να χρησιμοποιούνται μόνο εκτός ορίων πόλης για τις γύρω κοινότητες.Να γίνει επαρκής σήμανση των δημόσιων νέων χώρων στάθμευσης που έχουν πρόσφατα κατασκευαστεί κάτωθεν μεγάλων κτιρίων που αρκετός κόσμος δεν γνωρίζει,να διαπλατυνθούν τα πεζοδρόμια ώστε να απαγορεύεται η παράλληλη στάθμευση και να μπουν βαρετά πρόστιμα απο την τροχονομία,να ενθαρρυνθεί ο κόσμος να χρησιμοποιεί τους δημοτικούς χώρους στάθμευσης και να βρεθούν τεμάχια τα οποία μπορούν να μετατραπούν σε πολυόροφα κτίρια στάθμευσης.Για το κέντρο της Πάφου 3 τέτοια κτίρια θα απαυλύνουν την κατάσταση και θα ομορφήνει την εικόνα της πόλης.Παράλληλα με την ευρωπαϊκή οδηγία για ελεύθερη μετακίνηση των πεζών επι των πεζοδρομίων όλες οι σημάνσεις τροχαίας,οδοί, τερματικά ΑΤΗΚ και ΑΗΚ να σχεδιαστούν με τέτοιο τρόπο ώστε να συγυριστεί η κατάσταση.
Ανοικοδόμηση ευφάνταστων δημοτικών αποχωρητηρίων που να χρήζουν περιποίησης και καθαριότητας,άνετες στάσεις λεωφορείων,καθήσματα,προστατευτικά κιγκλιδώματα,καλάθοι αχρήστων,πυλώνες για διαφημήσεις,δημόσιος φωτισμός και κατευθυντήριες πινακίδες να σχεδιαστούν σαν αστικός εξοπλισμός ώστε να υπάρξει ομοιομορφία κλπ.
Συναφής ανάρτηση.......http://an-archi-a.blogspot.com/search/label/URBAN%20FURNITURE
Αλλη σχετική....http://an-archi-a.blogspot.com/search/label/PARKING
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου