Λοιπόν για το θέμα μας της επόμενης συνεδρίασης 19/05/09 θα συζητηθούν Κατοικία και Στέγαση σελ.41 του ΤΣ ,Κυκλοφοριακή Πολιτική σελ.25 του ΤΣ και Αγορά Γής σελ.211 παρ.29.
1. Στη παράγραφο 2.3.7 σελ. 9 το ΤΣ αναφέρεται στις περιοχές Ανάπτυξης που δείχνονται στο Σχεδίο 3 και στο Χάρτη Χρήσης γης,σχέδιο Αρ.8,οργανώνονται με βάση την αρχή των "Περιβαλλοντικών Περιοχών".
Στη παρ.2.3.8 επεξηγεί τον όρο χωρίς να επεξηγεί τι είναι η αρχή των Περιβαλλοντικών Περιοχών με αποτέλεσμα,κρίνοντας απο την μέχρι τώρα ανάπτυξη και το οικοδομικό μπάχαλο που επικρατεί να διερωτάται κανείς τι σημαίνουν όλα αυτά.Απλά γιατί έχουν μείνει στα λόγια και δεν απαιτήθηκε η εφαρμογή της Νομοθεσίας,πχ.περιοχή Universal που εγκρίθηκε ένα master plan,που προνούσε αυτά που περιγράφει η παράγραφος 2.3.8 και δυστυχώς "η πολυσυνοικία με κοινοτικές και εμπορικές υπηρεσίες" να μείνει στο ...όνειρο.Η συγκεκριμμένη περιοχή είναι κακό παράδειγμα προς αποφυγή σε μη αναστρέψιμη κατάσταση.Πως διορθώνεται αυτή η κατάσταση όταν έχουν ενοποιηθεί ολόκληρα οικόπεδα και ξεφύτρωσαν πολυκατοικίες?
Σε τελική μορφή,υποψιάζομαι ότι σε λίγα χρόνια θα καταντήσει γκέτο ,αφού θα έχουν φύγει όσοι είχαν την κακή τύχη να κτίσουν μεμονωμένες κατοικίες αφού πίστεψαν στα φούμαρα που τους πούλησαν.
Είμαστε υπέρ της ανέγερσης μεμονωμένης κατοικίας εντός του ορίου ανάπτυξης που καθορίζεται απο ΤΣ ίδε παρ.7.3 σελ.43 αλλά είμαστε εναντίον της ανέγερσης μεμονωμένης κατοικίας εκτός ορίου όπως προνοείται στη παρ.7.4 (α) και ασχέτως αν στη παρ.7.4.1 (β) αναφέρεται ότι θα επιτρέπεται αν"η προτεινόμενη κατοικία είναι ικανοποιητικής αισθητικής στάθμης" για το λόγο ότι η διασπορά επιφέρει περιβαλλοντική φόρτιση,κίνδυνο για φωτιές,αύξηση των δικτύων και άσκοπη μετακίνηση αυτοκινήτων και αγαθών εκτός και αν γίνει Εθνικό Μεταφορικό Δημόσιο Δίκτυο.
Το κράτος πρέπει να προσφέρει κατοικίες για τα χαμηλά εισοδηματικά στρώματα του πληθυσμού και κίνητρα ώστε αυτός ο πληθυσμός να έχει λόγο να εγκατασταθεί εκεί.Αυτές οι περιοχές μπορούν να εξευρεθούν στις παρυφές της πόλης ώστε να είναι προσιτές και απο τα δημόσια αστικά μέσα συγκοινωνίας.
Στη παρ.13.4 σελ 129 Φυσικό Περιβάλλον παρ.13.4.3 φαίνεται ξανά η αδυναμία των φορέων γιατί σε συγκεκριμμένη περιοχή εντός της πόλης η ίδια η Πολεοδομία δεν απαίτησε απο αναπτυξιακή εταιρεία την διαφύλαξη του φυσικού τοπίου όπως περιγράφεται "...θα προστατεύονται απο μελλοντική ανάπτυξη και θα διαφυλάσσονται προς όφελος και της ευημερίας του πληθυσμού" με αποτέλεσμα να κοπούν αιωνόβια δένδρα. (ίδε σχετική ανάρτηση
http://www.aiwnobia.org/ και σε δική μου ανάρτηση ημερομηνίας 07/03/2009 στο μπλόκ μου.
2.Η Κυκλοφοριακή Πολιτική να επικεντρωθεί σε θέματα Δημόσιας Συγκοινωνίας και Στάθμευσης παράλληλα με τα έργα που αναφέρονται στη σελ.29 παρ.5.4.8 του ΤΣ.Γίνεται εισήγηση αποκλεισμού του κέντρου απο τα τροχοφόρα με ειδική ρύθμιση για τους κατοίκους του με το σύστημα καρτών.Προμηθευτές θα έχουν συγκεκριμμένο ωράριο παράδοσης και συνεπώς ελεύθερης πρόσβασης.Εργαζόμενοι στο κέντρο να χρησιμοποιούν 3 μεγάλους περιμετρικούς χώρους στάθμευσης που μπορούν να επεκταθούν και να αξιοποιηθούν κατάλληλα με όφελος του Δήμου Πάφου.Να καταργηθεί το τέλος εξαγοράς των επι πλέον χώρων στάθμευσης που ισχύει μέχρι σήμερα και να αυξηθούν σημαντικά τόσο τα τέλη στάθμευσης αλλά και τα πρόστιμα για παράνομη στάθμευση.Παράλληλα με τον ανασχεδιασμό των πεζοδρομίων να ενταχθεί σύστημα ποδηλατόδρομου ,ιδε παρ.5.9 σελ.33 του ΤΣ και 5.9.2 (α) που αναφέρεται στις " Τοπικές Αρχές" ότι " πρέπει να καταρτίσουν ένα συγκροτημένο πρόγραμμα προτεραιοτήτων για την ετήσια κατασκευή τμημάτων αυτού του δικτύου...." πχ ιδε Darmstadt στη Γερμανία και αστικού εξοπλισμού ώστε να μην γίνει αποψίλωση δένδρων.Υπάρχει και το σχέδιο LIFE που ενισχύει τέτοιες ενέργειες.Στο Σχέδιο 5 φαίνεται το δίκτυο το οποίο παραμένει σαν σχέδιο διότι δεν υπάρχει καθολική και συνολική σχεδίαση της πόλης.
Να ενισχυθεί το υφιστάμενο πράσινο και να γίνουν όλες οι περιοχές κατοικίας (και όπου αλλού επιτρέπεται σύστημα μονοδρόμων) αφαιρόντας τις ράμπες στο οδόστρωμα και προσθέτοντας εσοχές στάθμευσης και εσοχές πρασίνου σε διάταξη ζικ-ζακ για να αποφεύγεται η ταχύτητα (ιδε Αθήνα-Χαλάνδρι).
Ο αστικός αναδασμός μπορεί να δώσει λύσεις σε περιοχές με ιδιορρυθμίες παράλληλα με αναγκαστική απαλλοτρίωση , αν τυχόν χρειαστεί, μπορεί να είναι ένας τρόπος για να κερδίσουμε το χαμένο χρόνο και να βελτιώσουμε την ποιότητα της αστικής μας ζωής αλλά και να προστατεύσουμε το περιβάλλον.
3.Στη παρ.29.2 το ΤΣ αναφέρεται "στις ψηλές τιμές των οικοπέδων στις πιό ώριμες για ανάπτυξη περιοχές,ότι προκαλούν πρόωρα αυξημένη ζήτηση οικοπέδων σε περιοχές οι οποίες,απο πολεοδομική άποψη,είναι λιγότερο ώριμες, λόγω του ότι οι συγκριτικά χαμηλότερες τιμές είναι πιό προσιτές στα μεσαία και κυρίως στα χαμηλά στρώματα του πληθυσμού".Και συνεχίζει αναφέροντας ότι " αυτό είναι σε αντίθεση με τους στόχους και τις επιδιώξεις του ΤΣ διότι συντηρεί το φαινόμενο της διασκορπισμένης ανάπτυξης".
α.Αμφιβάλλω (διότι είναι γνωστό) αν στα περίχωρα της Πάφου έχουν ή μπορούν να αγοράσουν γή τα χαμηλά αμοιβόμενα στρώματα του πληθυσμού με αποτέλεσμα να οδηγηθούν εκτός πόλης όσοι είχαν την οικονομική ευρωστία για απόκτηση γης σε πιό χαμηλή αξία απο τη γη εντός της πόλης.Ξανά μπορεί το κράτος "να προωθήσει τις αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις για εφαρμογή του Αστικού Αναδασμού",όπως περιγράφεται στη σελ.215 του ΤΣ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου