Αναρτώ σήμερα τα τροποποιημένα σχέδια που προτείνει το γραφείο της Zaha Hadid για την ανάπλαση της πλατείας όπως έχουν σταλεί απο την ομάδα υποστήριξης εναντίον της πρότασης.
Agapitoi filoi
TA VELTIOMENA SXEDIA TIS PLATIAS ELEFTHERIAS META TIN ANAKALYPSI TOU ENETIKOU PROMAXONA.
Meta apo aitima tou Dimou Levkosias pros to grafio tis Zaha Hadid gia prosarmogi ton sxedion meta tin anakalypsi to grafio ekane "veltiomena" sxedia, apomakrine tin mbetonenia kataskevi apo to enetiko teixos kai oti exase apo eki to kerdise se ypsos tis platias. Gia osous den ixan tin eukairia na doun ta sxedia tis neas protasis pou ektithente sto Dimarxio mexri tis 15/12. Pate na ta dite, oloi i tafros tsimentonete me topous-topous grasidi kai topiotexnisi me dentra. To pranes xrisimopoiite gia ti dimiourgia kafeterion kai kentron, to oreotero ine "oi iptamenes glyptikes" pou tha skiazoun tin platia to kalokairi kai alla polla.
Kata ta alla kryvete entexnos stin maketa oti yparxi dromos apo pano, eno to ypogio pou xrisimopiite kato apo tin mbetonenia kataskevi den fainete toulaxiston apo ta sxedia na stegazi kafeteries kai alles xrisis.
Osoi exete fonoi enoste tin me ti diki mas, arthrografiste osoi thelete. Auto to ergo tha xrimatodotithi apo tin Europaiki Enosi kai ta lefta tha proelthoun apo to kondyli "gia tin aeiforo anaptyxi".
EINAI MIA TELEVTAIA PROSPATHIA NA SOSOUME TIN ISTORIA KAI AXIOPREPIA TIS POLIS MAS
OMAΔΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ.
ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΜΑΘΕΤΕ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ,ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΑΘΕΤΕ ΝΑ ΟΡΘΟΓΡΑΦΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΛΟΙ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΓΡΑΦΕΤΕ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ.
ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΥΤΣΟΦΤΙΔΗΣ.
Αγαπητέ κ. Κουτσοφτίδη,
Δεν είμαι αρχιτέκτονας, ούτε πολεοδόμος και η ορθογραφία μου μπορεί όντως να είναι πτωχή. Μπορεί να μην έχω και ισχυρή άποψη για την ανάπλαση της Πλ. Ελευθερίας και του πέριξ χώρου. Έχω όμως ισχυρή άποψη για κάποιους που καθισμένοι μπροστά από το ελληνοπρεπές τους πληκτρολόγιο θεωρούν ότι η έκφραση άποψης πάνω σε ζητήματα που άπτονται της ευημερίας του κοινωνικού συνόλου (ή μερίδας του) είναι προνόμιο των ολίγων και ειδικών: Αυτή είναι η αισθητική της δικτατορίας, if you get my drift...
Daphnos Economou
Αγαπητέ κ.Οικονόμου,
Η αισθητική γενικά υποστηρίζεται με επιχειρήματα και η αρχιτεκτονική κρίνεται απο την ιστορία.Ενας λαός σαν τον δικό μας που δεν έχει αισθητική πως μπορεί να καταδικάζει οποιοδήποτε έργο το οποίο είναι και αποτέλεσμα παγκόσμιου διαγωνισμού με ευτελή επιχειρήματα του στυλ,"έχει πολύ μπετόν","δεν συνάδει με το περιβάλλον" και όλες αυτές τις αηδίες που ακούομε κατά καιρούς.Ομως επειδή δεν έχετε επιχειρήματα αρκείστε να θίξετε την"ελληνοπρέπεια"μου.ΜΑΛΑΚΙΕΣ.ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΒΟΥΡΑ ΝΑ ΕΜΒΟΛΙΑΣΤΕΙ ΣΑΝ ΠΡΟΒΑΤΑ.....(ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟΥ ΠΑΠΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΑΛΛΑ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΘΙΞΕΣ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ....).........IF YOU GET MY DRIFT !
Agapite kirie kosta koutsoftidi
Na sas apologithw katarxin pou apantw xrisimpiontas to greekenglish system, alla o ipologistis pou xrisimopiw den exi epilogi ellinika ke varieme gia xarin sas na to alla3w. Elpizw na me sigxorisete gia to antiesthitiko mou grapsimo.
Katarxin me ekplissi idietera to gegonos oti haraktirizete ta epihirimata «έχει πολύ μπετόν» kai to «δεν συνάδει με το περιβάλλον» os efteli! Prosopika xrisimopiontas kini logiki theorw oti afta ta 2 epixirimata ine idietera efstoha ke ontos, afto to ergo olo mpeton ine antiesthitiko ke den sinadi oute me to fisiko perivallon, oute me ti fisi tou anthrwpou, oute me to xaraktira tis polis. Kapios omos kapote ixe pi oti i kini logiki den ine kini... Fisika mpori na ine ke thema goustou...o kathe anthrwpos exi to diko tou gousto. Se allous aresi i fisi, se allous to mpeton, se allous aresoun ta xrwmata se allous to gkrizo, mavro...en tha katadikasoume twra kapion gia to gusto tu...
Oson afora tin apopsi aisthitikis ke to xaraktira tis polis mporw na krinw mono me vasi tin kini mou logiki, apologoumai an ti theorite xamilou epipedou...
Oson afora omos ti sxesi anthrwpou me to xwma, ti fisi, ke to pos to «πολύ μπετόν» epireazi tin psixosomatiki tou katastasi, ektos tou oti ine episis kini logiki, mporw na krinw ke me vasi simantikes erevnes pou ginonte ta teleftea xronia. Ke epidi tigxeni na kanw twra mia erevna se sxetiko thema sas stelnw merika apo ta references pou vrika. An theorite oti ola afta ine vlakies mporite na apotathite stous siggrafis twn vivliwn, sta epistimonika periodika ke sta panepistimia ke na zitisete to logo. ime sigouri oti tha haroun na sas akousoun.
Twra oson afora to sxolio sas “πως μπορεί να καταδικάζει οποιοδήποτε έργο το οποίο είναι και αποτέλεσμα παγκόσμιου διαγωνισμού” sas protinw na diavasete to paramithi “ta kainourgia rouxa tou vasilia”. den simeni oti opio ergo kerdizi se diagonismo ine ke a3iologo ke a3iepeno ke prepi na gini amesos I emmesos apodexto.
Ean den sas aresi I aisthitiki tou laou mas mporite na metakomisete se alli xwra me pio kalesthito lao. Mallon protimate tsimentoupolis, me erga fimismenwn arxitektonwn pou kerdizoun diagonismous…mporite tote na pate sto Dubai, sto Tokyo, New York…ime sigouri omos oti tha 3erete kalitera apo emena…kalo taxidi an pate! Na mas stelnete omos kana gramma pou ke pou na vlepoume ke mis kati swsta grammeno epitelous se afti ti xwra!
Episis efxaristw gia tin pliroforia oti oi anorothrwgrafoi anthrwpoi den mporoun na exoun apopsi, gnomi ke katholou swsti krisi. Me pisate!
Btw ur surname rocks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pio katw mporis na vris ta references sta opia exw proanaferthi
Na se kala!
D Hillel (2005) Civilization, role of soils, Columbia University, New York, NY, USA Elsevier
Markell, M.J. (2002). Sand, water, silence: The embodiment of spirit; explorations in matter and psyche. London: Jessica Kingsley Publishers.
McNally, S. ( 2003) Sandplay: A sourcebook for play therapists. Writers Club Press.
Mitchell, R., & Friedman, H. (1994). Sandplay: Past, present & future. New York: Routledge.
Pearson, M. and Wilson, H. (2001). Sandplay & Symbol Work: Emotional healing and personal development with children, adolescents and adults. ACER Press: Melbourne
Reece, S. (1995). The mound as healing image in sandplay. Journal of Sandplay Therapy, 4:2. 14-31
Ryce-Menuhin, J. (1992). Jungian Sandplay: The wonderful therapy. London: Routledge
Shaia, A. (1991). The initial sand worlds of men molested as children.
Signell, K. (1990). “The sandplay process in a man’s development.” In K. Bradway, et al, (Eds.) Sandplay studies: Origins, theory and practice: 101-21. Boston: Sigo.
Steinhardt, L. (1998). Sand, water and universal form in sandplay and art therapy: Journal of American Art Therapy Association Vol. 15,4, pp. 252-260
Steinhardt, L. (2000). Foundation and Form in Jungian Sandplay: An art therapy approach. London: Jessica Kingsly.
Sternberg, A. (1995). Psychological assessment of the child patient using sandplay [CD-ROM]. Abstract from: Dissertation Abstracts International, Vol. 57-03B.
Stewart, C. (1990). The developmental psychology of sandplay. In K. Bradway et al (Eds.), Sandplay studies: Origins theory & practice (pp.39-92). Boston: Sigo Press.
Thompson, C. (1990). Variations on a theme by Lowenfeld: Sandplay in focus. In K. Bradway et al (Eds.), Sandplay studies: Origins, theories & practice (pp.5-20). Boston: Sigo Press
Weinrib, E. (1983). Images of the Sefl: The sandplay therapy process. Boston: Sigo Press.
Weinrib, E. (1987). Sandplay: The shadow and the cross. In M.A. Mattoon (Ed.), The archetype of shadow in a split world, proceedings of the tenth international congress of analytical psychology, Berlin, 1986, (415-529). Einsiedeln: Daimon Verlag.
Αγαπητοί φίλοι,
Την κουβέντα για τα ελληνικά πληκτρολόγια μπορείτε άνετα να την κάμετε
μεταξύ σας, εν νομίζω ότι υπάρχει λόγος να την παρακολουθούν αλλο 40
πλάσματα. Επίσης, θέλω να διαμαρτυρηθώ που την τρώμε μόνο εμείς που
είμαστε στον κατάλογο που το Α ως το Κ. Οι άλλοι που εν μεταξύ του Λ
τζαι του Ω δηλαδή γιατί την εγλυτώσαν;
Σοβαρά όμως, προτιμώ αν θα τα πιάννω που εννα τα πιάννω τα μηνύματα
τουλάχιστον να εν λίο πιο σχετικά με το θέμα.
Εν έχω αποκρυσταλλωμένη άποψη για το θέμα, τζαι ο κύριος λόγος εν ότι
εν είμαι αρκετά ενημερωμένος. Σίουρα εννα με εβοηθούσε να μου πει
κάποιος αν υπήρχε άλλη συμμετοχή στο διαγωνισμό που να ήταν πιο καλή
σαν λύση (οικολογική, να σέβεται το χαρακτήρα τζαι την ιστορία κλπ).
Εν έχω ιδέα πως ήταν οι άλλες συμμετοχές, ούτε καν πόσες ήταν εν ξέρω.
Αν η ιδέα εν να απορριφθούν ούλλα τζαι να μείνει η πλατεία όπως ένι,
τότε σηκώνει κουβέντα το πράμα. Όπως εν τωρά τα πράματα σίουρα εν
χάλια. Αν δεν υπήρχε καλή πρόταση γιατί εν υπήρχε; Εν ενδιαφέρτηκε
κανένας που όσους απορρίπτουν τα μπετά να καταθέσει κάτι καλό; Τζαι αν
δεν εκατατέθηκε κάτι καλό η σωστή πορεία εν το στάτους κβο; Εν
δημιουργική δηλαδή τούτη η απόρριψη τζαι στοχεύει σε κάτι καλύτερο;
Γιώργος
Η αλήθεια είναι πως φαίνεται κάπως αστείο να επικαλούμαστε τη σωτηρία και την διάσωση της ΙΣΤΟΡΙΑΣ και της ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ μας, όταν έχουμε ήδη υποδουλωθεί γλωσσικά έστω με τη χρήση του λατινικού αλφαβήτου, έστω και λόγω άγνοιας. Από κει και πέρα ούτε κι εγώ έχω ισχυρή άποψη για την ανάπλαση της πλατείας, έχω όμως, για την δικτατορία της αισθητικής. Η απάντηση βρίσκεται στο καρακιτσαριό που βασιλεύει γύρω μας. Έλεος. Να υποθέσω πως η "δημοκρατία" της εγχώριας αισθητικής θα γέμιζε σε μια νύχτα τον τόπο με αρχαιοελληνικούς κίονες και γύψινα λιονταράκια; Ευχαριστώ δεν θα πάρω. Ελίζα Χριστοφόρου
a kala! tze esi ke o koutsoftidis vlepete ta pragmata nomizw poli monoplevra. to gegonos oti den aresi to sigkekrimeno sxedio en simeni oti mas aresi i parousa katastasi tis polis i oti apoklioume opiadipote allagi...allo to ena allo to allo. ke en mporw na katalavw, isos epidi ime 13 xronwn, giati epimenete toso polla na to vlepete etsi. oti dld imaste enantion opiasdipote allagis, fwtia se kenourgies idees klp...: "Με το σκεπτικό το δικό σας ο κόσμος θα έπρεπε να παραμείνει στα σπηλαια και η αρχιτεκτονική να φτάσει το πολύ μέχρι τα σπίτια της Χοιροκοιτίας. Ότιδήποτε νέο, ή διαφορετικό θα έπρεπε να καίγεται στην πυρά"...tuto to skeptiko pou to ides?????????????? i kritiki itan oti to mpeton pou 8a xrisimopiithi ine ipervoliko. simfonw apolita mazi sas oti ta spitia twn neoploutwn ine 1 xali mavro gi'afto ke prosopika den mou aresi i SIGKEKRIMENI protasi gia tin anaplasi tis platias epidi to 1 mou thimizi to allo gia kapio logo...en 3erw giati, isws na ine i afelia twn dekatriwn xronwn...
an sas aresi to sigkekrimeno sxedio dikaioma sas, en simeni omos oti prepi na aresi se olous. ke oute simeni oti se opio den aresi to sigkekrimeno sxedio, theli i platia na mini os exi ke na min gini kamia allagi. oute ke simeni oti se opion den aresi to sigkekrimeno sxedio den 3eri pou pan ta 5 tou, i den katexi apo aisthitiki ke to fisiko tou perivallon...
prosopika tha protimousa mia platia apli, liti ke anthropini me oso to dinaton pio polli fisi, dentra, xwma, louloudia, ate as valume ke 1 spitaki tis xirokitias!:) mia platia pou na deni me ta stixia, me ta xaraktiristika tis palias lefkosias...to sxedio pou protinetai twra, mou thimizi diastimiko stathmo, poli psixro ke aprosopo. i lefkosia mpori na exi ta xalia tis ta mavra alla exi ke polla omorfa stixia ta opia anti na proothoume prospathoume na ta pni3oume sto mpeton!
ELINA ANTONIOU
Αγαπητή Ελίνα, πράγματι οι απαντήσεις σας στον κ Κουτσοφτίδη θυμίζουν 13 χρονο που αρχίζει και περιπαίζει κάποιον επειδή δεν καταλαβαίνει τί του λέει. Βασικά επιχειρήματα δεν έχετε ή τουλάχιστον δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Με το σκεπτικό το δικό σας ο κόσμος θα έπρεπε να παραμείνει στα σπηλαια και η αρχιτεκτονική να φτάσει το πολύ μέχρι τα σπίτια της Χοιροκοιτίας. Ότιδήποτε νέο, ή διαφορετικό θα έπρεπε να καίγεται στην πυρά. Όσο για την απουσία αισθητικής αλλά και αρχιτεκτονικής ταυτότητας στην Κύπρο, αυτό είναι προφανές. Κοιτάξτε γύρω σας. Η απάντηση βρίσκεται στα σπίτια των νεόπλουτων και την αισθητική τους αλλά και σ όλη την υπόλοιπη εικόνα που επικρατεί. Τελικά μάλλον αντιδράτε για να αντιδράτε. Και μη μου απαντήσεις να πάω αλλού αν δεν μου αρέσει γιατί δεν είμαστε συμαθήτριες στο δημοτικό. Επιχείρημα. ΣΣ: Το μπετόν είναι ένα φυσικό υλικό όπως και πολλά άλλα. Το θέμα είναι πώς το χρησιμοποιείς. Όπως και πολλά άλλα...
34 σχόλια:
Αγαπητε Κωστα.Πιστευω να ακολουθησεις το παραδειγμα του σοφου πιο κατω και θα καταλαβεις πολλα στη ζωη..Εξαλλου οσοι μιλησαν,και ανηκαν στη μειοψηφια,κατακριθηκαν.Ασε που μετα η ιστορια και η κοινωνια τους δικαιωσε.Τωρα ομως εχουμε μπροστα μας ενα μεγαλο κεφαλαιο.ΒΛΑΚΕΙΑ-ΚΙΤΣΑΡΙΟ-ΕΛΙΤ.Διαβασε λοιπον προς απντηση δε της κ Αντωνιου.
Όσο υποψιασμένος κι αν είσαι, μοιραία θα σου συμβεί και αυτό. Ο χείμαρρος της βλακείας θα παραβιάσει και το δικό σου προσωπικό φράγμα. Και τότε τα πράγματα θα γίνουν επικίνδυνα. Η βλακεία κολλάει εύκολα. Ελάχιστοι είναι οι γεννημένοι βλάκες – οι περισσότεροι έγιναν σε ένα δεδομένο σημείο της ζωής τους. Είναι κάτι που συμβαίνει χωρίς να το πάρεις χαμπάρι. Η πολιορκία τους είναι διακριτική. Οι βλάκες είναι τόσο πολλοί και τόσο υπομονετικοί, που δεν έχουν ανάγκη ούτε από δραστικές συμπεριφορές, ούτε από στρατηγικές. Απλώς συνωστίζονται γύρω σου κι ένα πρωί ξυπνάς και βλέπεις ότι ο ανεφοδιασμός είναι πολύ μακριά.
Οι γέφυρες δεν είναι κομμένες, αλλά πάνω τους στέκονται αμέτρητοι ηλίθιοι. Δεν ενοχλούν, δεν σπρώχνουν, απλώς συνεχίζουν να μαζεύονται, μέχρι που σου δημιουργείται η αίσθηση ότι υπάρχουν μόνο αυτοί. Κάποια στιγμή αναγκάζεσαι να συγχρωτιστείς μαζί τους και αναπροσαρμόζεις τον εαυτό σου, μέχρι που αφομοιώνεσαι.
Στην πραγματικότητα, δεν υπάρχουν και πολλά πράγματα που μπορείς να κάνεις, όταν βρεθείς ανάμεσα σε βλάκες. Αν επιτεθείς, την έχεις πατήσει, είσαι έκ των προτέρων ηττημένος. Η έξοδός σου θα σε οδηγήσει μαθηματικά στο καμένο Μεσολόγγι. Οι βλάκες δεν χάνουν. Καμιά φορά φθείρονται, σε μερικές περιπτώσεις οπισθοχωρούν, αλλά πάντα επανακάμπτουν. Πιο ενοχλητικοί και πιο βλάκες.
Τη βλακεία δεν την πολεμάς, απλώς αμύνεσαι όταν σε πλησιάζει. Η κλασική αμυντική διάταξη ακολουθεί το εξής διάνυσμα: ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ, ΑΠΑΞΙΩΣΗ, ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΗ. Αυτές οι τρείς συμπεριφορές σκάβουν το βασικό αμυντικό χαράκωμα αναχαίτισης και ενεργοποιούνται σταδιακά, ανάλογα με τη διαβάθμιση της βλακείας που έχεις να αντιμετωπίσεις. Ως συνδρομητικές τακτικές μπορεί να επιστρατευτούν η μπλαζεδούρα, ο κυνισμός και το καυστικό χιούμορ, αλλά με ρέγουλα. Η απόσταση από τον ελιτισμό και την εκκεντρικότητα ως τη βλακεία είναι ελάχιστη.
@ κουτσοφτίδη.
Ρε κουμπάρε ,ρε φίλε αγαπητέ μου (οτι προτιμάς)
Εγώ εν καταλαβω που αρχιτεκτονική αλλα αρέσκει μου η αισθητική σου,είσαι μερακλής γι αυτο εγώ στηρίζω σε.
@ ανώνυμε,
Φαντάζομαι διάβασες τα γραφόμενα πριν το σχόλιο σου.Η αντίθετη άποψη είναι πάντα σεβαστή γιατί ότν είναι βασισμένη σε επιχειρήματα,συνήθως ο "αντίδικος",αν έχει νου θα προβληματιστεί.
Αυτό κάνουμε εδώ και 25 χρόνια τουλάχιστον μεταξύ μας.Οταν γίνεται κριτική γίνεται για να γίνουν τα πράματα καλύτερα και όχι για επίδειξη ισχύος.ΤΗΝ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΤΗΝ ΚΑΜΝΟΥΝ ΟΙ ΒΛΑΚΕΣ!
Διάβασες πουθενά στα σχόλια της ανάρτησης έστω και ένα επιχειρήμα?ΟΧΙ.
Αντιθέτως κανένας δεν με προκάλεσε να δώσω τα επιχειρήματα μου παρά μόνο αρκέστηκε ο ένας να ενοχληθεί απο την "ελληνοπρέπεια"μου,η άλλη με την "κοινή λογική" και το επίθετο μου,ο άλλος με το κοινωνικό σύνολο....ΜΠΟΥΡΔΕΣ πάνω σε ΜΠΟΥΡΔΕΣ.
Εν γεγονός οτι οι άλλοι απαντούσαν ωσαν να μεν εγώριζαν αρχιτεκτονική(όπως εγώ)
Όσο αφορά την επιλογή της πρότασης οι “διαμαρτυρόμενοι” θα έπρεπε να λαμβάνουν υπόψην ότι η πρόταση επιλέγηκε μέσα από την δημοκρατική διαδικασία ενός πανευρωπαϊκού αρχιτεκτονικού διαγωνισμού.
Κατά την δική μου άποψη πιστεύω ότι η προτεινόμενη λύση καλύπτει σε πολύ μεγάλο βαθμό τον σκοπό για τον οποίο σχεδιάστηκε.
1. Το σκυρόδεμα είναι το υλικό της εποχής μας. Κάποια από τα μεγαλύτερα μνημεία του 20ου αιώνα είναι κατασκευασμένα με σκυρόδεμα.
2. Το σκυρόδεμα δημιουργεί αντίθεση με την πουρόπετρα του προμαχώνα και τον αναδεικνύει. Οποιαδήποτε επιπλέον προσθήκη του κατά τ’ άλλα πανέμορφου υλικού – πωρόλιθου – ασβεστολιθικού ψαμμίτη απλώς θα μπαστάρτευε το μνημείο.
3. Στην συγκεκριμένη περίπτωση το σκυρόδεμα χρησιμοποιείται με έναν απαλό, ήρεμο τρόπο δημιουργώντας ένα κατ’ εξοχήν “θηλυκό” σχήμα.
4. Η Λευκωσία έχει ανάγκη από τέτοια έργα. Ειδικά από έργα διάσημων αρχιτεκτόνων. Τώρα το αν είναι ή όχι έργο προτεραιότητας είναι άλλο θέμα.
5. Το έργο είναι η «Ανάπλαση της Πλατείας Ελευθερίας και του Περιβάλλοντα χώρου». Η πλατεία δεν είναι μόνο το γλυπτό το οποίο θα είναι στην θέση της σημερινής πλατείας, αλλά εκτείνεται μέχρι την πλατεία Σολωμού. Περιλαμβάνει καταστήματα, εστιατόριο, καφέ και υπόγειο χώρο στάθμευσης. Για να την κρίνει κάποιος θα πρέπει να εξετάσει την συνολική ανάπτυξη.
6. Όσο αφορά το γεγονός ότι θα υπάρχει πέρασμα για αυτοκίνητα μέσα από την πλατεία είναι θέμα κυκλοφοριακού σχεδιασμού και δεν πρέπει να κρίνεται τόσο αβίαστα.
7. Η Λευκωσία χρειάζεται αυτή την αλλαγή όπως χρειάζεται και η γενιά μας να αφήσει πίσω το δικό της πολιτιστικό στίγμα μέσα από έργα τέτοιου είδους.
Όσο αφορά τα σχόλια της “κουτσοφτούς”, νομίζω ότι παρόλο που οι απόψεις του Λεμπέση και του Χαριτόπουλου ταιριάζουν γάντι σε άλλες περιπτώσεις, ωστόσο στην συγκεκριμένη, εφόσον κάποιος επιλέγει να φιλοξενεί τις απόψεις του οποιουδήποτε μέσα σε ένα blog οφείλει να το κάνει με ευγένεια και καλή διάθεση. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για αυτόν που εκφράζει την άποψή του.
Αλέξης Βαλιαντής
Πολιτικός Μηχανικός
@"ανώνυμο" Αλέξη,
Χαίρομαι που συμβάλλεις με τον δικό σου τρόπο στην υποστήριξη αυτού του έργου.Οι συναδέλφοι συνήθως απέχουν απο τέτοιους χώρους (μπλοκς) έτσι με χαρά διάβασα το σχόλιο σου.Η αναφορά σου στις θηλυπρεπείς μορφές που παίρνει το μπετόν και που χρησιμοποιείται με τρόπο που να μην συναγωνίζεται τον πωρόλιθο είναι άκρως παραστατικές και εξ'άλλου φαίνεται και την κάτοψη στα σχέδια.ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ.
I have just read all the comments, one by one and some twice to understand. I personally can not stop laughing! Some of the things people are saying it is a joke. I believe a lot of people in Cyprus are afraid of something "new" and this is why Cyprus has not changed. People you got to understand that yes comments and suggestion are accepted especially in the world of architecture. However comments like «πολύ μπετόν» come on! Developments that are happening around in Cyprus which is first horrible to see and second they destroy the landscape and does not fit in the surroundings, we let them do it. Zaha hadid project should go on and people should accept it. It is about time we let such a recognized architect do their "thing" without the influence of people that do not know what they are talking about.
http://www.freshwap.net/ebooks/57242-architectural-record-december-2009.html
@ανώνυμε, δες αυτό....
http://www.archdaily.com/16445/yellow-treehouse-restaurant-pacific-environments/
Η συνύπαρξη του χθές και του σήμερα, επιτυγχάνεται, στην λύση της Zaha, μέσα από τον αρμονικό και ισορροπημένο διάλογο της ΄΄αντίθεσης΄΄, εκφραζόμενον από τα υλικά, την μορφή,τις τεχνικές, ως και τις λειτουργικές ανάγκες των δύο εποχών.
Είναι καιρός πλέον να δημιουργήσουμε την δική μας παράδοση για τις επόμενες γενιές, βασιζόμενοι στις βασικές αρχές δημιουργίας της παράδοσης που μας κληροδότησαν οι προηγούμενες γενιές. Να γίνουμε οι συνεχιστές και όχι οι αντιγραφείς αυτής της παράδοσης.
@ανώνυμε,
Φίλε ανώνυμε,δεν ξέρω ποιός είσαι πάντως τα λόγια σου είναι σωστά.Ενα motto που με ακολουθεί απο την ημέρα που τέλειωσα τις σπουδές μου είναι το εξής:"παράδοση δεν σημαίνει την διατήρηση της στάκτης αλλά της φλόγας αναμμένης"που είπε ο Jean Jaureς αρχές του αιώνα. Αυτό εννοείς και εσύ με τα δικά σου λόγια.
Πολυ ομορφα ολα αυτα που γράφονται. Σαν λευκωσιάτης, εγω οποτε κατεβαινω στη ρηγαινης, ή στην Δηδρας βλεπω ακριβως την ιστορια μας. Βλεπω στην κεντρική πλατεια της πρωτευουσας να ειναι σταυθευμενα παρανομα αυτοκινητα(δοκιμασε να το κανεις οχι μονο ας πουμε στην Αγγλια, αλλα ακομα και στο συνταγμα στη Αθηνα) βλεπω ενα χαλι απο πινακιδες απο νεον που δειχνουν λουκανικα να χαμογελουν και διαφημιζουν γυραδικα, βλεπω κεντρα καλλιτεχνικης εκφρασης (τα οποια ΔΕΝ εκδιδουν κοπελλες ,οπως καποιοι κακεντρεχεις Ευρωπαιοι επιτροποι, διανοουμενοοι κ.λ.π. διαδιδουν). Βλεπω αυτοκινητα μονιμως παρκαρισμενα στα ηδη στενα σοκακια, αλλα οι τροχονομοι εχουν οδηγιες να μην τους γραφουν, γιατι παραπονιουνται οι καταστηματαρχες οτι πεφτει η κινηση. Η Λαική γειτονια εχει μετατραπει σε ενα βλαχοκιμπαρικο βασιλειο οπου μελαψα γκαρσονια, προσφερουν την πασιγνωστη πακιστανική φιλοξενια.
Η ΖΑΧΑ ΧΑΤΙΝΤ ΤΟΥΣ ΕΦΤΑΙΞΕ ΤΟΥς ΤΟΠΠΟΥΖΟΚΥΠΡΑΙΟΥΣ ? Ο μαρασμος της Ληδρας και της γυρω περιοχης, η αναρχια που επικρατει, ειναι αποκυηματα της φαντασιας μου?Η ανοχη εκ μερους του Δημου και της αστυνομιας δεν ειναι εκδηλη?
Την επομενη φορα που θα μαζευτειτε για να κλαψετε για την πλατεια, καντε και μια βολτα στις προαναφερθησες οδους.
Ακούεται μου πολλά κυπριακό το να έσhεις επιχειρήματα του στυλ "'εχει πολύ μπετόν" για την δουλειά της Χαντίτ. Μα πολλά κυπριακό όμως. Ίσως τζιαι ναν γιαυτόν που έχουν δίκαιο. Εν να χαλάσει ο ήδη υπέροχος χαρακτήρας της περιοχής.
Θα προσπαθήσω να κάμω τον γυρό μου να δώ τα τζιαινούρκα σχέδια να σχηματίσω μιαν πρώτην ιδίαν άποψην.
Αν υπάρχει κάτι που αυτή τη στιγμή δεν σέβεται την παλιά πόλη της Λευκωσίας αυτό δεν είναι τα σχέδια για την πλατεία Ελευθερίας αλλά τα σχέδια για την ανέγερση καθεδρικού ναού στο χώρο της αρχιεπισκοπής. Η συγκεκριμένη πρόταση κατα την ταπεινή μου γνώμη δεν σέβεται καθόλου τα γύρω κτίρια και την ατμόσφαιρα που επικρατει στην γύρω περιοχή, αλλά τα υποβαθμίζει. Η παράδοση και η αρχιτεκτονική μας κληρονομιά πρέπει να διατηρούνται και να αναδικνύουνται. Αυτό δεν θα γίνει με την αντιγραφή περασμένων μορφών αλλά το καθε τι πρέπει να εκφραζει την εποχή του.Η συγκεκριμένη πρόταση για τον καθεδρικό ειναι άστοχη και το μόνο που φανερώνει είναι τη μεγαλειομανία του Αρχιεπισκόπου. Όπως όλοι γνωρίζουμε ένας μεγάλος αριθμός κτιρίων στην παλιά Λευκωσία (και όχι μόνο) ανήκουν στην εκκλησία. Προτιμότερο θα ήταν να γίνει αναπαλαίωση αυτών των κτιρίων και να φιλοξενηθούν μέσα σε αυτά λειτουργίες οι οποίες πραγματικά θα βοηθήσουν στην αναβίωση της παλιάς πόλης. Επίσης θα ήθελα να αναφέρω ότι η χρήση τους ως διαμερίσματα για Ιερείς και ως χώροι φιλοξενίας "VIP" προσώπων φιλοξενούμενων του Αρχιεπισκόπου ειλικρινά με απογοητεύει.
@Okyalos,
Περί αυτού πρόκειται.Ναί έχεις δίκιο.Καλωσόρησες στη Κουλουφολάνδη.
@Kykkos,
Αυτά είναι τα επιχειρήματα όμως πάνω στα οποία συγκτροτούν "άποψη" μερικοί ψευδορομαντικοί και αρχοντοχωρκάτες κούλουφοι .Ακόμα άμα τα ακούεις και απο τους ανθρώπους τηε πολεοδομίας να δείς πόσο θα σηκωθεί η τρίχα της πολιτισμιακής μας απόγνωσης....
Αγαπητέ κύριε Κουτσοφτίδη,
Δυστυχώς εργάζομαι στην ίδια βιομηχανία με εσένα οπότε περίπου βλέπουμε και ακούμε τα ίδια, φρικτά, πράγματα. Αλλά μεν με πατάς πάνω στον κάλλο διότι έφτασα στο αμήν με τους "μελετητές" στην Κύπρο!
ΥΓ. Τίποτε το προσωπικό μαζί σου εφόσον δεν έτυχε να συνεργαστούμε μέχρι τώρα!
@Kykkos,
Αν είσαι συνάδελφος που εργάζεσαι στην πολεοδομία τότε εξέτασε τις συμπεριφορές μερικών απο τους συναδέλφους σου.Αν είσαι του επαγγέλματος τότε ο πόνος είναι κοινός.
The comment that i am about to write goes to the person that wrote this:
"Ean den sas aresi I aisthitiki tou laou mas mporite na metakomisete se alli xwra me pio kalesthito lao. Mallon protimate tsimentoupolis, me erga fimismenwn arxitektonwn pou kerdizoun diagonismous…mporite tote na pate sto Dubai, sto Tokyo, New York…ime sigouri omos oti tha 3erete kalitera apo emena…kalo taxidi an pate!"
Sorry but this comment has got me a bit frustrated. Firstly who said that architecture and the way they live in their countries like "Dubai, sto Tokyo, New York… " is better than ours?? Look around you in any country and their are things that you will like and things you will not, thats how life is!
However now talking about Cyprus which is such a small island and has nearly little to show in architecture, it is about time we had architecture like Zaha Hadid's is proposing.
Secondly, people that don't know about how much shit architects must go through in Cyprus,like my father, should be a shame of themselves telling them to leave their country. It is architects like my father who are trying to "change" this country from being a complete shithole.
I have many examples to show and tell about Cyprus about how wrong they are in architecture and how they let things happen. So please don't come and comment about Zaha Hadid using to much concrete and telling architects of high standard to leave.
Πολλύ μπετόν υπάρχει ήδη, κέντρο της πόλης είναι. Αλλά
Γίνεται ανάθεση ενός έργου, π.χ. δρόμου σε μια εταιρεία για 20 εκ. Εφημερίδα βγαίνει με είδηση ότι υπάρχει άλλη προσφορά ίδιων προδιαγραφών αλλά με 15 εκ. Κανένας όμως δεν ξέρει ότι ο δρόμος θα μπορούσε να γίνει με 10.
Δλδ. δεν είμαι σίγουρος ότι οι διάφορες πρωτοβουλίες υπέρ ή εναντίον του έργου έχουν ως κίνητρο -αγαθό -θέματα αιθητικής. Μήπως ο καυγάς γίνεται επειδή "τα λεφτά παν αλλού" ή "τα λεφτά παν σε εμάς";
Άλλο θέμα. Γιατί μόνο καφετέριες στους παρακείμενους χώρους; Γιατί μόνο χώροι με εμπορική αξία; Γιατί όχι π.χ. μια (δανειστική / δωρεάν) βιβλιοθήκη; Ή ένας χώρος για υπαίθριες παραστάσεις αποκλειστικά χωρίς εισητήριο;
Απαγορεύονται στους σχεδιασμούς μιας πόλης χώροι φιλόξενοι για δραστηριότητες με ελάχιστη εμπορική αξία;
http://www.greekarchitects.gr/index.php?maincat=51&newid=2062&curpage=3#top
Με αφορμή τα γραφώμενα του ανώνυμου για τον Καθεδρικό Ναό δείτε αυτο
http://www.greekarchitects.gr/index.php?maincat=13&newid=1080
@ ανώνυμε,
Το πορταλ το γνωρίζω και σε ευχαριστώ για τους συνδέσμους.Ελπίζω αυτοί που εναντιόνονται να τα διαβάσουν.Ο καθηγητής Στασινόπουλος που υπογράφει το ένα κάνει πολύ σοβαρή δουλειά και οι προβληματισμοί του έχουν απήχηση σε αυτιά όπως τα δικά μου.
Το δεύτερο δεν το γνωρίζω αλλά θα το διαβάσω και θα γράψω αναλόγως.Σ'ευχαριστώ.
@ηλίθιο αγρινό,
Η ανάγκη για Εθνική Βιβλιοθήκη είναι πάγιο αίτημα κάθε πολιτισμένου λαού.Αρα εξ'ορισμού ,απο την στιγμή που δεν έχουμε Εθνική Βιβλιοθήκη είμαστε και θα παραμείνουμε α-πολίτιστοι.Οσο αφορά την χρήση που προτείνεται,μιά τέτοια χρήση θα φέρει κίνηση,συνεπώς κόσμο,σ'ενα χώρο υποβαθμισμένο που την νύκτα,τουλάχιστον ξέρετε πολύ καλά τι γίνεται.Η Βιβλιοθήκη πρέπει πάραυτα να γίνει αλλά κάπου αλλού!
Η βιβλιοθήκη είναι μόνο ένα παράδειγμα. Μου φαίνεται πως προσπερνάς το ουσιαστικό ερώτημα "γιατί πρέπει στους παρακείμενους χώρους να υπάρχουν μόνο 'μαγαζιά' που προσφέρονται για εμπορικό κέρδος";
Ελεύθερη αγορά -για μένα -σημαίνει ελευθερία να διασκεδάζω / περνώ την ώρα μου και χωρίς -κατ 'ανάγκη -να πληρώνω. Γιατί να μην υπάρχουν και τέτοιοι χώροι;
@the idiot mouflon
I understand what you are saying. However this when a good government places a role. How come in other countries despite the 'μαγαζιά' they organize free events for the public? Who said it is only for 'μαγαζιά'.
All this space is called a ΠΛΑΤΕΙΑ which means different activities could be organized for free, for example a free concert. It happens here where i am studying, however the only difference is the council of my area pays for this free activities for the people, at this ΠΛΑΤΕΙΑΣ. This is why the Cypriot government should start funding activities or something for free for the people to have fun with there families, which as much as I would like to see this happen, I cant.
Αννεν ο γιος σας τούτος να του ευχηθώ να πιάει το ταλέντο την καλαισθησία και την τελειομανία του παπά του
@ανώνυμε,
Ναι είναι ο γυιός μου και θα γίνει καλύτερος απο μένα γιατί απο πολύ πιό ενωρίς τον ενδιαφέρουν πράματα που εγώ στη ηλικία του αδιαφορούσα.
@Hλίθιο αγρινό,
Νομίζω σου απάντησε ο γυιός μου.
Αιμήλιε τζιαι να μεν γινείς καλλύττερος που τον παπά σου έν πειράζει. Η λέξη καλύτερος δεν σημαίνει απολύτως τίποτε. Το αποτέλεσμαν της ταξινόμησης εξαρτάται από τα κριτήρια. Τα κριτήρια μεταξύ δύο γεναιών είναι διαφορετικά. Εσύ θα είσαι διαφορετικός τζιαι φτάννει. Είσαι ήδη. Όρεξη να σιεις να μαθαίνεις να δουλεύκεις τζιαι να δημιουργείς τζιαι εν να γινείς ακόμα πιο διαφορετικός :)))
Για την πλατεία συμφωνώ τζιαι με τον πατέραν τζιαι με τον γιο.
Όχι Κούτσο, τίποτα δεν θα κάμουν αν δεν εξυπηρετεί εμπορικά συμφέροντα. Ουσιαστικά θέλουν να κάνουν την πλατεία αλλά και την "εντός ων τειχών" Λευκωσία συνέχεια της κατάστασης που επικρατεί στη Μακαρίου.
Μπορεί κάποιες διαμαρτυρίες να γίνονται εκ του πονηρού αλλά τούτο δεν σημαίνει ότι αμέσως δικαιώνεται η "άλλη πλευρά".
Αν τους ενδιέφερε να ακούσουν και να εξυπηρετήσουν τις πραγματικές ανάγκες του κόσμου θα τιμούσαν και την υπογραφή τους:
http://en.wikipedia.org/wiki/Aarhus_Convention
Αλήθεια, πέραν από την ρωτοβουλία της Μαύρου να ρωτήσει τον κόσμο για το παλιό ΓΣΠ... πότε ενδιαφέρτηκαν να ρωτήσουν τον κόσμο για έργα που τον επηρεάζουν σημαντικά;
...εν κρίμα πάντος να στρέφεται κάποιος στο ιστολογιο σας για να διαβάσει την άποψη κάποιου σχετικού και το πρώτο σχόλιο που να βλέπει να αφορά το ...πληκτρολόγιο.
Και κάτι ακόμα. Εν τόσον κακό δηλαδή που εγώ πραγματικά θεωρώ άσχημο το τόσο πολλύν μπετόν σε αντίθεση με το τόσο λίγο πράσινο στον χώρο;
(θα το εκτιμήσω ιδιέταιρα αν ο μπλογκοδεσπότης δεν με αποκαλέσει ψευδορομαντικό, αρχοντοχωρκάτη, κούλουφο για τον τρόπο με τον οποίο συγκροτώ άποψη)
Ευχαριστώ
Αγαπητέ. Διαβάζω τα διάφορα ποστ που κατά καιρούς αναρτάται αλλά δεν μπορώ πραγματικά να διακρίνω την θεωριτική σας ομοιογένια στην νεοτεριστικότητα που προσπαθέιτε να εισάγετε, μάλλον στο περιβάλον της Κύπρου. Εχω την αίσθηση πως η μνήμη των ανθρώπων σας έχει εκ λύψει παντελώς η θέλετε να την αφανήσετε στα πλαίσια του Globalization παγκοσμιοποίησης και του International Language διεθνής γλώσσα που θέλετε να πρεσβεύσετε. Όμως πέραν του στήρου λόγου η αρχιτεκτονική και ειδικά η αρχιτεκτονική που σχετίζετε με χώρες που αδυνατούν να εξαγούν ένα γλωσσικό μοντέλο σύνθεσης όπως η Κύπρος επ ουδενή δεν μπορούν να ταυτίζονται με αυτό που ονομάζετε Icon Architecture που είναι ένα ιδιάζον προιων μάρκετινγκ. Σε περιβάλοντα δυτικών χωρών που έχουν λύσει την στέρεα βάση του διαλόγου τους η οποιανδήποτε υπέρβαση αποτελεί έναν δίαβλο επικοινωνίας μεταξύ του παρελθόντος και του μέλλοντος έχοντας σαν πυξίδα τον κορέσμο του παρόντος. Το να δανίζετε κάποιος την ορολογία της αυθεντίας τρίτων ως apriori όμως τον καθιστά φερέφωνο ιδεών με γνώμονα το ένα και αυτό σύστημα εκβιομηχάνισης και παραποίησης του πραγματικού χώρου. Δεν επιθυμώ να σας κατακρίνω αλλά κατά την γνώμη μου η αρχιτεκτονική αποτελεί μια βαθιά οντολογική προσσέγγιση και οποιανδήποτε σύνθεση πρέπει να ακολουθεί την ενδιάμεση θέση μεταξύ ατομικού και συλλογικού διαλόγου με την μνήμη και την συνείδηση αυτής αλλιώς υποπέπτει στο σφάλμα της ματαιώδοξης νεοτεριστικότητας και της φιλαυτίας. Ο χώρος δεν είναι απλά προσωποκεντρική αισθητική αλλά συλλογική τάυτιση. Σας παραθέτω λίγη τροφή για σκέψη. Αναμόρφωσις
Σχέσεις με τη Σύγχρονη ΑρχιτεκτονικήGenius Loci
Δημοσίευση σχολίου